Sunday, January 16, 2011

kawan2 lg penting part II

pada mulanya perasaan geram ni dh mula reda tp tiba2 rs geram datang semula gara2 dia yg acuh tak acuh untuk meluangkan masanya dgn aku semalam.. mcm org bodoh bila di suruh siap pukul 8 malam tp dia pukul 8 malam belum bersiap pun lg.. "jumpe di cafe ye" katanya dgn nada selamba.. aku yg menurut perintah ni membodohkan diri tunggu di cafe seorg diri.. 
dia dtg dgn kawanya dgn muka selamba tanpa meminta maaf.. hampir padaku dan berkata "nk mkn ape" lalu berlalu begitu sahaja... Hatiku berdetik "mcm ni ke nk hidup berdua??" dia hanya memsan makanan dia sahaja.. makanan aku???!!!! hm ntah lah... dh beberapa kali aku makan hati dgn sikapnya itu.. bila aku bersuara knp hanya memesan makanan dia sahaja dgn angkuhnya dia berkata "td ckp nk mkn ape2 je!! kat sini xde makanan ape2je!!!" lalu meninggalkan aku untuk memesan makanan aku pula... ketika menunggu makanan sampai, jari jemarinya tidak lekang menaip text di hp nya... bila ditanya msg dgn sape dia ckp msg dgn mamanya... hm ntah lah..
aku diherdik bila bertanyakan sekali lg dgn siapa dia dia msg... tengkingnya menyebabkan budak sebelah meja memandang aku dgn penuh hairan... ntah lah.... mkn hati lg sedap dr mkn tom yam yg xsedap malam semalam.. susahnya dia nk luangkan masa bersama aku.. hati kecilku amat terasa dgn perangainya tadi..
selepas mkn kami berpindah ke meja lain, nk transfer movie dari hard disk nya.. masing2 dia tak berkata.. tpat 9.30 malam hp nya berbunyi kemudian dia berkata dh ngantuk nk balik dh, nk balik dgn dorg... hm ntah la.. kawan2nya yg ajak balik... takut betul dia dgn kawan2nya.... alasan tak nak naik motor dgn lelaki dah... aku tanya mengapa... dia mengatakan selepas clsh dgn sibangsat tu dia dh tak nak naik moto dh... hmmm ntah lah.. susahnya dia nk luangkan masa  dgn aku....
 



2 Comments:

  1. int_ayu said...
    hahah..ni cerpen ke cerita benar ni nip?
    Haniff_Azyyati said...
    kisah benar intan hmm

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...